افسران جنگ نرم

افسران جنگ نرم
اين وبلاگ در نظر دارد در راستاي مقابله با جنگ نرم دشمن فعاليت نمايد.
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 3505
تعداد مطالب : 1
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



جنگ نرم بدون اختلال در نظام فكری و اخلاقی و درونی فرد و جامعه، موفقيت‌آميز نخواهد بود و لذا صيانت از جوهره ايمانی و بنياين‌های فكری و روحی از الزامات مقابله در جنگ نرم است.

رضا طلايی‌نيك، كارشناس مسائل راهبردی و نماينده سابق مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه جنگ نرم عليه نظام و جامعه اسلامی از ويژگی‌های خاصی برخوردار است، اظهار كرد: جنگ نرم به رغم تشابه در برخی از روش‌ها و تاكتيك‌ها، در جوامع گوناگون وجوه متمايزی متناسب با ماهيت و هويت هر جامعه دارد؛ در جنگ نرم عليه حاكميت و جامعه اسلامی، ايمان، تقوا، صبر و استقامت دينی توأم با ايجاد ترديد و انحراف فكری هدف‌گذاری می‌شود.

وی افرود: دشمن برای پيشبرد اهداف خود در جنگ نرم عليه نظام اسلامی ايمان و خدامحوری و اتحاد و استقامت دينی مردم را نشانه می‌گيرد كه با اتخاذ روش‌های پيچيده و عمدتاً غير مستقيم همراه می‌شود.

وی با اشاره به اولويت قرار گرفتن جنگ نرم برای تخريب نظام اسلامی تصريح كرد: جنگ نرم بيش از روش‌های ديگر در مقابل نظام و جامعه اسلامی اولويت داده می‌شود، اما پايه‌های دينی و مردمی نظام اسلامی مانع از موفقيت‌های دشمنان در نبردهای نظامی و سخت‌افزاری است و لذا توسل دشمنان به جنگ نرم عليه جامعه و حاكميت دينی به‌رغم پيچيدگی و دشواری از اولويت‌های آنان است.

طلايی نيك در مورد راهكارهای مقابله با جنگ نرم دشمن خاطرنشان كرد: اتكا به بصيرت، ايمان و تقوای دينی راهبردهای اصلی مقابله با جنگ نرم است، زيرا بصيرت، ايمان، تقوا، مبانی فكری اسلامی، رويكردهای اخلاقی و باورهای ايمانی ترفندهای جنگ نرم را خنثی می‌كند.

اين كارشناس مسائل راهبردی تأكيد كرد: جنگ نرم بدون اختلال در نظام فكری و اخلاقی و درونی فرد و جامعه، موفقيت‌آميز نخواهد بود و لذا صيانت از جوهره ايمانی و بنياين‌های فكری و روحی از الزامات مقابله در جنگ نرم است.

وی با اشاره به ضرورت تقويت هويت دينی و رويكردهای اخلاقی در جامعه، گفت: بينش و اتكا به اخلاق و ايمان اسلامی با تعامل فكری و فرهنگی بين آحاد مردم و نخبگان زمينه‌های جنگ نرم را به شدت كاهش می‌دهد؛ در برابر جنگ نرم دشمنان بايد هويت دينی و رويكردهای اخلاقی و آگاهی‌بخشی در جامعه تقويت شود.

طلايی‌نيك با بيان اينكه در برابر جنگ نرم دشمنان بايد از ساختا‌رها، روش‌ها و ظرفيت‌های نرم استفاده كرد، افزود: دشمنان انقلاب و ايران اسلامی با نااميدی از توطئه‌های سه دهه گذشته توسل به جنگ نرم را آخرين حربه خود قرار دادند و در مقابل استفاده از سازوكارهای فرهنگی و اجتماعی و به‌طور نسبی استفاده از ظرفيت‌های اقتصادی، امنيتی و سياسی در قالب راهبرد سيستمی و جامعه برای خنثی‌كردن جنگ نرم ضروری است.

اين فعال سياسی اظهار كرد: جنگ نرم در عرصه‌های فكری، فرهنگی و سياسی طرح‌ريزی می‌شود و لذا برای مقابله پيروزمندانه در اين عرصه بايد حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با حساسيت‌های امنيتی و سياسی توأم كرد.

اين كارشناس مسائل راهبردی با تأكيد بر اينكه همه ظرفيت‌های جامعه، نخبگان ‌و گروه‌های مرجع برای مقابله با جنگ نرم هنوز بسيج نشده‌اند، خاطرنشان كرد: محدود كردن تلاش‌ها و برنامه‌های مقابله با جنگ نرم در برخی از نهادها و گرو‌ه‌های سياسی، فرهنگی و اجتماعی با استراتژی پيروزی در برابر جنگ نرم مغاير است.
 رضا طلايی نيك:
هوشمندی مردم و حضور اقشار جامعه در صحنه‌های مختلف، به‌رغم كم‌كاری برخی نخبگان و نهادهای ذی‌ربط، روند جنگ نرم دشمنان را كنترل كرده است

طلايی نيك افزود: مشاركت عميق و گسترده نخبگان و همه نهادهای فرهنگی سياسی و اجتماعی در برابر جنگ نرم از الزامات موفقيت است، البته هوشمندی مردم و حضور اقشار جامعه در صحنه‌های مختلف، به‌رغم كم‌كاری برخی نخبگان و نهادهای ذی‌ربط، روند جنگ نرم دشمنان را كنترل كرده است، اما علی‌رغم حضور هوشمندانه مردم و شكست نسبی دشمنان در عرصه جنگ نرم هنوز تلاش‌ها در اين زمينه ادامه دارد.

وی با اشاره به استفاده دشمن از نقاط آسيب‌پذير جامعه تصريح كرد: دشمن در فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی يك سال گذشته به برخی زمينه‌ها و آسيب‌پذيری‌ها اميد بسته است؛ عدم مرزبندی‌های شفاف برخی از شخيت‌ها و گروه‌های سياسی با شبكه‌های فتنه و توطئه و كم‌كاری‌های فرهنگی در حوزه‌های اجتماعی از بسترهای اميد دشمنان به ادامه دشمنان است.

نماينده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد تأثير فاصله بين نخبگان و مردم در جامعه اظهار كرد: فاصله بين مسئولان و نخبگان يكی از زمينه‌های نفوذ دشمنان برای جنگ نرم است، زيرا با فاصله بين مردم و نخبگان نظام فكری و هنجاری و انسجام اجتماعی با آسيب مواجه می‌شود كه استفاده از آسيب‌پذيری‌های فكری و اجتماعی از اولويت‌های دشمنان در پيشبرد جنگ نرم است.

رضا طلايی نيك افزود: دولت و گروه‌های مرجع سياسی و اجتماعی بايد برای كم شدن فاصله بين نخبگان و مردم برنامه عملی و جامع داشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

ythythtrh
ساعت9:41---20 آبان 1393
خخخخخخ

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, توسط دانشجويان مديريت فرهنگي
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :